Економічне бронювання ФОПів це механізм, який дозволяє підприємствам та фізичним особам-підприємцям (ФОП) уникати мобілізації своїх працівників або себе за умови виконання певних фінансових критеріїв. Це сприяє стабільності бізнесу та забезпечує надходження додаткових коштів до державного бюджету.
Зараз в законодавстві відсутня норма, що дозволяє забронювати ФОП самого себе чи своїх працівників, але є нюанси. Існують ініціативи в законодавстві, які передбачають можливість економічного бронювання для ФОП. Вони вимагають сплати щомісячного збору, стабільного доходу та тривалості підприємницької діяльності. Головним критерієм для надання бронювання є наявність статусу критично важливого підприємства. Рішення про надання такого статусу ухвалює профільне міністерство. Розглянемо основні сценарії можливого бронювання.
Спеціалісти JURIST
На нашій платформі об’єднані фахівці з великим досвідом в різних галузях. Ви знайдете юристів, нотаріусів, адвокатів та інших спеціалістів, що можуть допомогти з питанням економічного бронювання ФОП, роз’яснити правила та вимоги чинного законодавства. На JURIST ви можете обирати фахівця, орієнтуючись на досвід його роботи, відгуки, закриті кейси, а також домовитись про консультацію в будь-якому місті України.
Основні умови економічного бронювання для ФОП
ФОП має сплачувати щомісячно до державного бюджету збір, розмір якого становить 20 400 гривень, а також дотримуватись таких вимог:
Обсяг доходу ФОП за календарний місяць повинен бути не меншим за трикратний розмір збору, тобто не менше 61 200 гривень;
ФОП повинен вести діяльність протягом попереднього року;
Відсутність заборгованості з виплати зарплати, сплати податків, зборів та обов’язкових платежів.
У випадку будь-яких додаткових запитань або сумнівів варто звертатися за допомогою до кваліфікованих спеціалістів.
Процедура оформлення економічного бронювання ФОП
Щоб оформити економічне бронювання ФОП варто діяти по такій інструкції:
ФОП готує необхідні документи, які підтверджують виконання вищезазначених умов.
Заява на бронювання подається через портал «Дія».
Податкові органи перевіряють подану інформацію на предмет відповідності вимогам.
Після успішної перевірки ФОП отримує статус заброньованого, що підтверджується відповідним QR-кодом. У лютому 2025 року КМУ ухвалив зміни до порядку бронювання, спрямовані на спрощення процесу для підприємств і державних органів. Ці зміни сприяють прискоренню та спрощенню процедури бронювання, що є важливим для підтримки економічної стабільності в умовах воєнного стану.
Рекомендації для ФОП
У випадку прийняття закону дотримання вищезазначених умов та процедур дозволить ФОП ефективно скористатися можливістю економічного бронювання та забезпечити стабільність своєї діяльності під час мобілізації. Рекомендуємо дотримуватись таких порад:
Регулярно перевіряйте офіційні джерела інформації щодо змін у законодавстві про економічне бронювання;
Забезпечте своєчасну сплату збору за бронювання та підготовку необхідних документів для підтвердження відповідності вимогам.
У разі потреби звертайтеся за консультацією до фахівців з питань трудового права та бронювання. На нашому сайті ви знайдете фахівців з величезним досвідом роботи та зможете вибрати кращого з них для вирішення будь-яких своїх проблем.










